JACKIE FERM

Om henne har jag tidigare skrivit att hon har en mycket tung ryggsäck att bära på. Ibland så öppnar sig den på glänt och då berättar hon olika episoder på sin blogg. Men jag måste säga att det är sjuka grejor hon upplevt. Tänker på hennes mamma som hon har och har haft dålig kontakt med länge? Hur kunde hon börja supa ch dra hem män som söp tillsammans med henne? Det är för mig en gåta, när hon egentligen var den enda fast punkt barnen hade? Har själv upplevt något liknande, men inte att min mamma drack men var konstig på annat vis. Jag fick ringa efter polisen ett antal gånger och tro mig det känns när man är barn och gör det mot sina föräldrar.

Jackie är dock inte så gammal ännu och vid den åldern var jag själv ute och festade o hade kul. Men tro mig Jackie, eländet hinner ifatt dig förr eller senare? Det är frukansvärt att några av dina läsare vill att du berättar om din barndom? De måste ha mer vett än att begära det?

Idag har du skrivit om när du var 9-år och det var fyllekalas hemma med din mamma och hennes dåvarande kille. Du gick emellan vid ett bråk och resten kan läsarna läsa på din blogg anser jag.

För din egen skull är jag glad att du tar det lite lugnare och väljer de vänner du känner lugn hos, det är viktigt för dig! Men du är så mogen och klok, så det vet du säkert redan själv. Du verkar till att tycka enormt mycket om din pappa och det gjorde jag oxå trots allt, jättemycket t.om. Min pappa hade säkert sina skäl till sitt drickande, men han bar aldrig hand på mig. Känner någonstans att du har samma förhållande till din pappa? När han blir fri, hoppas jag att ni får många fina år tillsammans!
För jag tycker om dig när du är glad och mår bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0