PENGA O MEDIA KÅT?

Är det fel att vara det eller är det så man skall vara? Det finns ju många tjejer i vår Herres hage som inte kan vara utan något av det? Är de billiga då, eller vad tycker ni?
Det finns ju t.om. kvinnor som "väljer" rika män till barnens pappor och där tycker jag nog att gränsen går. För om man har, låt oss säga ett månads långt,förhållande och hinner bli gravid under denna tiden? Har då inte pappan lika mycket att säga till om, vad det beträffar abort? Jag anser ju det! För i början av ett förhållande är det både upp till kvinnan och mannen att skydda sig?
Fast i dagens läge har inte killen mycket att säga till om, vad det beträffar om barnet skall födas eller inte? Det är ett jävla stort misstag, för denna man kan ju om han inte är så ekonomisk välbärgad, få svårt att skaffa barn och familj längre fram i livet? Jag har tidigare tagit upp att jag står på barnens sida o även på andra utsatta människor, som t.ex Bonde-Roger? Jag hatar när människor utnyttjar de som kanske inte är så clever och har roligt på deras bekostnad?

Något som jag mer retar mig på, är att de skaffar barn hit o dit? Varför i helvete skall de tvunget skaffa ett "kärleksbarn", som fort de träffar en ny karl? Detta går in och ur mitt förstånd. Sedan finns det de par som har alla resurser och inte kan få något barn? Så det vore verkligen intressant att höra varför det ofta blir mina, dina och våra barn? Finns inte kärleken där om inte det skaffas ett barn, då kan man ju lika gärna ge upp?

Nu när jag är inne på ämnet ordentligt, så skulle jag gärna vilja höra plastmamman eller plastpappan syn på det saken? Kan ni svära på att ni älskar dessa barn lika mycket, även om ni inte är mamma/pappa till dem? För i så fall får jag gratulera er! Min åsikt är att blod är tjockare än vatten och om låt oss säga min mans egna barn och vårt gemensamma barn bråkar, beter ni er då rättvist? För min del vågar jag påstå att jag tagit mitt egna barns parti och då är jag ärlig! Därför sätter jag mig aldrig heller i en sån här situation!

Sedan vill jag nog påstå att de flesta eller flertalet kvinnor/män är pengakåta. En del är t.om. så utstuderade, att jag vill säga att de följer samma mönster som när de väljer mammor/pappor till sina barn? Å det är ju självklart att dessa barn
går det ingen nöd på pengamässigt? De har ju sin framtid tryggad och det måste ju kännas skönt för föräldern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0